۷ فروردین ۱۳۸۷، ۱۷:۵۴

معاون خالد مشعل:

تقویت وحدت رمز پیروزی ملت فلسطین است

تقویت وحدت رمز  پیروزی ملت فلسطین است

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر اینکه رمز پیروزی ملت فلسطین در تقویت وحدت و انسجام داخلی نهفته است؛ از رئیس تشکیلات خودگردان خواست به درخواست صهیونیستها برای خودداری از مذاکره با حماس گوش فرا ندهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم،"موسی ابومرزوق" از تشکیلات خودگردان و جنبش فتح خواست از فرصت فراهم شده پس از امضای بیانیه صنعا میان جنبشهای فتح و حماس برای تقویت وحدت صفوف و انسجام داخلی فلسطینیان استفاده کنند.

نمایندگان جنبشهای حماس و فتح روز یکشنبه چهارم فروردین در پایتخت یمن در حضور رئیس جمهوری این کشور، با امضای توافقنامه ای تحت عنوان "بیانیه صنعا" با طرح آشتی یمن به عنوان چارچوبی برای از سرگیری گفتگوها موافقت کردند.

این طرح را "علی عبدالله صالح " رئیس جمهوری یمن در هفت ماده به جنبشهای فتح و حماس پیشنهاد کرده بود.

ابومرزوق همچنین از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست به خواسته های رژیم صهیونیستی و آمریکا برای خودداری از گفتگو با حماس و تقویت وحدت داخلی فلسطینی ها گوش فرا ندهد .

این عضو برجسته جنبش حماس تصریح کرد : رمز هرگونه پیروزی در تقویت وحدت صفوف فلسطینی ها و تقویت پیوستگی سرزمینی آنها است.

ابومرزوق گفت : بیانیه صنعا دو مسئله را حل کرد، نخست اینکه طرح یمن را چارچوبی برای گفتگو دانست و دوم اینکه بر بازگشت روند اوضاع در کرانه باختری و نوار غزه به وضعیت گذشته برای تقویت وحدت مردمی، سرزمینی و تشکیلاتی تاکید کرد؛ درحالی که هیئت اعزامی جنبش فتح به صنعا در آغاز فقط خواهان بازگشت روند اوضاع در نوار غزه به وضعیت گذشته بود.

وی افزود: فرصت زیادی برای موفقیت طرح یمن پیش روی جنبشهای فتح و حماس قرار دارد و این امر گامی بزرگ در مسیر خارج کردن ملت فلسطین از تنگنای فعلی به شمار می رود به شرط آنکه ساختار داخلی فلسطین مطابق توافقات صورت گرفته پایه ریزی و اجازه دخالتهای خارجی و القاها و دیکته های صهیونیستها داده نشود.

در پی امضای بیانیه صنعا میان فتح و حماس در یمن، رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورتی که جنبشهای فتح و حماس دولت وحدت ملی تشکیل دهند، مذاکرات سیاسی خود را با تشکیلات خود گردان فلسطین متوقف خواهد کرد.

کد خبر 657447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha